[python] Re: GUI Aplikace - wxPython - cim navrhovat
Milan Zamazal
pdm na zamazal.org
Pátek Srpen 22 11:05:02 CEST 2003
>>>>> "JV" == Jan Vrana <corydoras na freemejl.cz> píše:
JV> Krasny den, Sem zacatecnik v pythonu, jelikoz se snazim v
JV> pythonu napsat jednu GUI aplikaci dival jsem se jak na
JV> to. Zjistil jsem ze existuje projekt wxPython ktery umozni
JV> vytvaret dialogove okynka a formulare. Projekt vypada slybne.
JV> Jelikoz netouzim formulare navrhovat primo v kodu uvital bych
JV> nejaky nastroj na navrch formularu. Stahnul jsem si programek
JV> boa-construktor ale zda se mi prilis nestabilni(No moc snim
JV> neumim).
Nevím do jaké míry je nestabilní samotné Boa-constructor, každopádně
musíte počítat s tím, že poměrně nestabilní je i samo wxPython. Velká
většina té knihovny je napsána v C, takže pokud něco v programu uděláte
špatně, máte dost slušnou šanci narazit na segmentation fault.
JV> Muzete mi poradit co a jak pouzit na navrch GUI aplikace ?
Kromě Boa-constructor nevím o ničem, ale můžete se zkusit podívat na
http://wiki.wxpython.org/index.cgi/Getting_20Started, třeba něco
najdete.
Jste-li začínající programátor obecně, lze použití takového nástroje
doporučit. Jste-li programátor pokročilejší, tak naopak doporučuji
podobné nástroje vůbec nepoužívat. Mnohem lepší z hlediska dlouhodobé
práce, a to co se týče psaní nového GUI kódu i údržby starého, je udělat
si vlastní třídy představující vaše typická GUI schémata a provádějící
řadu sestavujících akcí (například rozložení prvků v okně) automaticky a
podobu GUI pak vytvářet parametrizací těchto tříd. Zapsat nebo upravit
jednoduchou specifikaci v podobě pythonového kódu je obvykle mnohem
jednodušší než vyrábět totéž v nějakém nástroji vyžadujícím spoustu
ruční práce.
Milan Zamazal
--
_/_\_/_ o _\_/_\_ o _/_\_/_ o _\_/_\_ o BEWARE!
-<_|_|_|_><-- -<_|_|_|_><-- -<_|_|_|_><-- -<_|_|_|_><-- *Bugs* are
/ \ / o \ / \ o / \ / o \ / \ o approaching!
Další informace o konferenci Python