[python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu
Bystroushaak
Bystrousak na seznam.cz
Pátek Červen 6 19:20:28 CEST 2008
Nedokážu si představit že by to šlo lépe vystihnout. (potlesk)
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: superman <feed na centrum.cz>
> Předmět: Re: [python] Brainstorm request: Vyuka programovani na gymplu
> Datum: 06.6.2008 14:33:26
> ----------------------------------------
>
> > Já už třeba na builderu.cz <http://builderu.cz> napsal, že Java
> > jakožto jazyk, který všechno
> > emuluje něčím jiným není dobrý učební jazyk.
> >
> >
> > Polozme si otazku, jestli je to dobre nebo spatne. Chceme se naucit
> > vytvaret robustni aplikace a algoritmy nebo se hrabat v pocitaci na
> > nizke urovni a primo komunikovat s HW? V tom prvnim pripade Java nema
> > zadny problem, naopak to "emulovani" (zapouzdreni) ma svoji filosofii.
> >
> Tady vůbec nejde o low level, ani o tyto věci. Tady jde o to, že
> začínající programátor učící se na Javě si plete prostor jmen
> (namespace) se třídou, stejně tak modul nazývá slovem třída. Výčtový typ
> si plete se slovem třída. Globální proměnné jsou pro něho statickým
> členem třídy. Dále mu není jasný pojem typu proměnné, protože mu opět
> splyne se slovem třída. A můžu takto uvést desítky dalších zamlžovacích
> taktik, kdy i z talentovaného člověka Java udělá někoho, kdo bude tento
> zmatek hodně dlouho rozplétat. Zkrátka v Javě se vše emuluje stylem
> "uděláme třídu".
>
> Java se prostě tak omezená, že jiná taktika, než emulovat vše třídou
> není. Koneckonců původně to měl být jednoduchý jazyk pro pračky - a čím
> osekanější, tím lépe se bude implementovat.
>
> > Myslim, ze kdyby Java mela tak omezene prostredky, ze by napriklad
> > bankovni domy tuto platformu nepouzivaly. Naopak, existuje siroke
> > spektrum nejruznejsich aplikacnich serveru, portalu, CMS, DMS,
> > nastroju integracni vrstvy apod. Tyhle moznosti jsou vykoupeny plossi
> > krivkou uceni.
>
> Nepleťte si prosím omezenost prostředků s omezeností jazyka. Ale zkuste
> si dítě učit ve slabikáři abecedu tak, že mu dovolíte kreslit písmenka,
> ale jenom vodorovné a svislé čárky, nic šikmého. To je asi styl Javy.
> Nakonec i šikmou čáru nakreslíte pomocí interpolace dostatečně hustou
> řadou krátkých vodorovných a šikmých čárek, ale proč to dítěti takto
> komplikovat?
>
> Myslím, že začínající programátor by se měl učit na programovacím
> jazyce, který přímo dělá to co potřebuje. Kde slovo X je prostě X, a
> není to emulation by class. Určitě je lepší, když v Pythonu udělá modul
> - a Python mu dá jasně najevo, že modul může mít kolik chce tříd,
> proměných, atd.. - a bude mu hned jasné, že modul a třída jsou naprosto
> odlišné pojmy, například.
>
> Navíc nesdílím nadšení mnoha lidí na OOP pro začátečníky a děkuji Bohu,
> že jsem se začal učit neobjektově. Myslím, že začátečník by hned neměl
> být nucen do OOP, ale měl by se nejdřív naučit základy bez něho.
>
> >Vzhledem k tomu, ze se bavime o uceni, tak souhlasim, ze Javu ne. Ale
> co treba Groovy, zejo? :-)
>
> A proč?
>
> > Mě naopak Python přijde jako velmi vynikající pro začátek. Čistý
> > jazyk,
> > výsledky vidíte hned, neprasí se tam jako v PHP, neobchází se všechno
> >
> >
> > Neprasi, ale prasit muze. Viz globalni promenne, cross-class sdilene
> > promenne apod. Vetsina dostatecne flexibilnich jazyku ze sve podstaty
> > umoznuje bastleni. Je to spis o kulture programatoru, jestli se k tomu
> > snizi nebo ne.
>
> Globální proměnné nejsou prasení v rozumném počtu. Stejně tak jako
> leccos dalšího.
>
> A určitě je lepší prasení, než zastírání něčeho něčím. Prasit totiž jde
> v každém jazyce, naprosto každém. Znáte tu větu: "Fortranista píše v
> každém programovacím jazyce jako ve Fortranu".
>
> Miloslav Ponkrác
> _______________________________________________
> Python mailing list
> Python na py.cz
> http://www.py.cz/mailman/listinfo/python
>
>
>
Další informace o konferenci Python